• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8

استراتژی سازمان فضایی نیوزلند؛ پایداری، چابکی و مشارکت

  • کد خبر : 16292
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲:۱۳
استراتژی سازمان فضایی نیوزلند؛ پایداری، چابکی و مشارکت

سازمان فضایی نیوزلند به سرعت در حال توسعه و ایجاد استراتژی جامع است که منعکس‌کننده اولویت‌های این سازمان و مبتنی بر پایداری، چابکی و همکاری باشد. تمرکز این سازمان بر روی پایداری، تاحدودی برگرفته از فعالیت Rocket Lab شرکت سازنده پرتابگر است که قصد دارد پرتاب‌های متعدد و مکرر خود را از سایت پرتابی در […]

استراتژی سازمان فضایی نیوزلند؛ پایداری، چابکی و مشارکت

سازمان فضایی نیوزلند به سرعت در حال توسعه و ایجاد استراتژی جامع است که منعکس‌کننده اولویت‌های این سازمان و مبتنی بر پایداری، چابکی و همکاری باشد.

تمرکز این سازمان بر روی پایداری، تاحدودی برگرفته از فعالیت Rocket Lab شرکت سازنده پرتابگر است که قصد دارد پرتاب‌های متعدد و مکرر خود را از سایت پرتابی در شبه جزیره ماهیا واقع در نیوزلند انجام دهد. Rocket Lab در نیوزلند تاسیس شد اما در حال حاضر یک شرکت امریکایی است که در نیوزلند شرکت تابعه دارد.

کرابتری، مدیر سازمان فضایی نیوزلند در سال ۲۰۱۶ می‌گوید: استراتژی ما پیرو فعالیت‌های Rocket Lab شکل گرفته و قرار بود هفته‌ای یک یا دو بار پرتاب داشته باشیم بنابراین باید در وضعیت آماده‌باش برای پرتاب قرار بگیریم و مسئولیت‌های زیادی برای ما به همراه دارد. ما به عنوان شهروندان جهان مسئولیم و باید خودمان را برای تبعات و چالش‌های پیشرو بودن در این حوزه آماده کنیم.

براساس پیمان فضایی، ایالت‌های پرتاب، مسئول ثبت فضاپیما هستند و مسئولیت هرگونه خسارت وارده ناشی از پرتاب فضاپیما برعهده آن‌ها است.

به عنوان بخشی از برنامه پایداری، سازمان فضایی نیوزلند با LeoLabs، استارت‌آپ نقشه‌برداری فضایی “سیلیکون ولی” در حال همکاری است. LeoLabs یک بستر ابری ایجاد کرده تا به سازمان فضایی برای نظارت بر ماهواره‌های مدار لئو کمک کند. همچنین LeoLabs اعلام کرده که عملیات اولیه پروژه Kiwi Space Radar که هدف آن ردیابی زباله‌های کوچک به اندازه دو سانتی‌متر در مدار لئو می باشد، در اوایل این ماه آغاز شده است.

قرارگیری رادار فضایی Kiwi در نیوزلند یک تصمیم مهم و استراتژیک برای LeoLabs بود و ما خوشحالیم که یک شرکت نوظهور در این بخش فضایی هستیم. مدل سرمایه‌گذاری ما مطابق با رویکرد نیوزلند یعنی توسعه پایدار و مسئولیت‌پذیری در قبال فعالیت‌های فضایی است.

کرابتری می‌گوید: در حال حاضر، مدیران سازمان فضایی نیوزلند در حال مذاکره با سایر سازمان‌های فضایی درباره مشارکت در ماموریت‌های فضایی جهانی بر پایه برنامه‌های علمی و تکنولوژیکی هستند. این مذاکرات موجب می‌شود که مدیران سازمان فضایی نیوزلند در مورد ماموریت‌های ملی فضایی این کشور و برنامه‌های این سازمان تجدید نظر و بازنگری کنند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16292

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.