• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
9

ترامپ وعده داد که ارسال فضانوردان آمریکایی با سفینه‌های خودی انجام خواهد شد

  • کد خبر : 14316
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶
ترامپ وعده داد که ارسال فضانوردان آمریکایی با سفینه‌های خودی انجام خواهد شد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پیام سالانه به نمایندگان مجلس سنا و کنگره آمریکا که به طور سنتی توسط همه شرکت‌های بزرگ تلویزیونی آمریکایی پخش شد گفت “امسال، فضانوردان آمریکایی دوباره با سفینه‌های آمریکایی به فضا ارسال خواهند شد”. از زمان زمین‌گیر شدن شاتل فضایی در سال ۲۰۱۱، فضانوردان آمریکایی بوسیله سفینه‌های روسی “سایوز” […]

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پیام سالانه به نمایندگان مجلس سنا و کنگره آمریکا که به طور سنتی توسط همه شرکت‌های بزرگ تلویزیونی آمریکایی پخش شد گفت “امسال، فضانوردان آمریکایی دوباره با سفینه‌های آمریکایی به فضا ارسال خواهند شد”.

ترامپ وعده داد که ارسال فضانوردان آمریکایی با سفینه‌های خودی انجام خواهد شد

از زمان زمین‌گیر شدن شاتل فضایی در سال ۲۰۱۱، فضانوردان آمریکایی بوسیله سفینه‌های روسی “سایوز” به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال می‌شوند. قرارداد بین ناسا و سازمان فضایی روسیه، روسکاسموس در پایان سال ۲۰۱۹ منقضی می‌شود. در حال حاضر چند شرکت آمریکایی در حال ساخت فضاپیمای جدید برای پروازهای منسجم برای ناسا هستند.

شرکت بوئینگ امیدواراست سفینه “استارلاینر” خود را راه اندازی و اولین پرواز این ناو را در ماه اوت انجام دهد. البته پیش از آن باید یک مأموریت بدون سرنشین توسط این سفینه در ماه مارس صورت گیرد. استارلاینر با موشک “اطلس -۵” راهی مدار زمین می‌شود، که به‌طور مشترک توسط بوئینگ و لاکهید مارتین ساخته شده است.

ترامپ وعده داد که ارسال فضانوردان آمریکایی با سفینه‌های خودی انجام خواهد شد

رقیب استارلاینر، ناو دراگون است که نوع بدون سرنشین آن اینک به عنوان یک سفینه باربری جهت رساندن تدارکات به سرنشینان ایستگاه فضایی بین‌المللی به‌کار می‌رود. این سفینه توسط شرکت “اسپیس ایکس” ساخته شده و با موشک “فالکون -۹” به فضا پرتاب می‌شود. پرواز نوع سرنشین‌دار دراگون، البته به شکل آزمایشی و بدون سرنشین، طی ماه فوریه صورت خواهد گرفت و نخستین مأموریت سرنشین‌دار آن در ماه ژوئن یا ژوئیه انجام خواهد شد.

البته پرتاب ناوهای سرنشین‌دار آمریکا بارها و بارها به بعد موکول شده‌اند، به همین دلیل نمی‌شود چندان به تاریخ‌های اعلام شده اعتماد کرد. شاید به همین علت ترامپ هم قول تاریخ مشخصی برای از سرگیری پروازهای فضایی با سفینه آمریکایی را نداده و تنها به ذکر سال اکتفا کرده است.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.