• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
6

ارائه راه‌حل جدید بعنوان سیستم اجتناب از برخورد پهپادها توسط شرکت آیریس اتوماسیون

  • کد خبر : 14705
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹
ارائه راه‌حل جدید بعنوان سیستم اجتناب از برخورد پهپادها توسط شرکت آیریس اتوماسیون

شرکت آیریس اتوماسیون، سیستم شناسایی و اجتناب از برخورد جدیدی به نام کاسیا را برای صنعت هواپیماهای بدون‌سرنشین راه‌اندازی کرد. این سیستم اجتناب از برخورد، به وسایل نقلیه خودکار کمک می‌کند تا فراتر از خطوط دید مریی (BVLOS) را ببینند. سیستم اجتناب از برخورد شرکت آیریس اتوماسیون با نام “کاسیا” برای تشخیص هواپیماهای دیگر طراحی […]

ارائه راه‌حل جدید بعنوان سیستم اجتناب از برخورد پهپادها توسط شرکت آیریس اتوماسیون

شرکت آیریس اتوماسیون، سیستم شناسایی و اجتناب از برخورد جدیدی به نام کاسیا را برای صنعت هواپیماهای بدون‌سرنشین راه‌اندازی کرد. این سیستم اجتناب از برخورد، به وسایل نقلیه خودکار کمک می‌کند تا فراتر از خطوط دید مریی (BVLOS) را ببینند.

سیستم اجتناب از برخورد شرکت آیریس اتوماسیون با نام “کاسیا” برای تشخیص هواپیماهای دیگر طراحی شده و از یادگیری ماشینی برای طبقه‌بندی آن‌ها استفاده می‌کند. به گفته این شرکت، این نرم‌افزار «چشم و مغز» پهپادها می‌شود. همچنین این نرم‌افزار توانایی تصمیم‌گیری هوشمندانه در مورد تهدید ناشی از هواپیماهای دیگر را به پهپاد می‌دهد و با اجرای مانورهای خودکار باعث جلوگیری از برخورد می‌شود.

کاسیا با ترکیبی از سخت‌افزار و نرم‌افزار، دارای الگوریتم‌ها و نرم‌افزارهای هوش مصنوعی است؛ که در یک ابر رایانه که دارای یک دوربین ماشین بینایی است، قرار دارد.

الکساندر هارمسن، مدیر عامل شرکت آیریس اتوماسیون، گفت: «کاسیا قطعه حیاتی است که برای سال‌ها متمادی رویای صنعت ما بوده است و بالاخره به ما اجازه می‌دهد که از پتانسیل تجاری کامل پهپادها استفاده کنیم. با اجرای پرواز فراتر از دید مریی به کمک کاسیا، تمامی اپراتورهای سراسر دنیا قادر به استفاده از هواپیماهای خود در هر سناریوی قابل تصوری خواهند بود.»

قبل از راه‌اندازی عمومی، شرکت آیریس این تکنولوژی را با اجرای بیش از ۷۰۰۰ پرواز واقعی و سناریوهای برخوردی و ۴۰۰۰۰ پرواز شبیه‌سازی شده تست کرد. همچنین این شرکت یک برنامه پیشنهادی تست نمونه اولیه برای فناوری کاسیا برگزار کرد که بیش از ۳۰ مشتری از پنج کشور در آن شرکت کردند.

آیریس اتوماسیون برای امن‌تر کردن و در دسترسی آسان به پهپادها با نهادهای تنظیم مقررات نیز همکاری می‌کند. همچنین این شرکت اعلام کرد که در تهیه و تصویب قانون بخش ۱۰۷ برای تأمین مجوزهای لازم برای عملیات پرواز بدون سرنشین (UAS) از مشتریان خود پشتیبانی می‌کند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14705

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.