• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
10

اتمام دومین آیینه اصلی از هفت آیینه غول پیکر تلسکوپ ماژلان “Magellan”

  • کد خبر : 15412
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰:۱۲
اتمام دومین آیینه اصلی از هفت آیینه غول پیکر تلسکوپ ماژلان “Magellan”

ساخت دو آیینه از هفت آیینه غول پیکر نسل جدید تلسکوپ Magellan به اتمام رسید. تکنیسین‌های آزمایشگاه ریچارد کاریس در دانشگاه آریزونا، جلا دادن سطح جلویی آیینه دوم این تلسکوپ غول پیکر را انجام دادند. ابعاد این آیینه ۶/۲۷ فوت معادل ۴/۸ متر است و فرآیند ساخت آن بعلت دقت بالای موردنیاز، حدود ده ماه […]

اتمام دومین آیینه اصلی از هفت آیینه غول پیکر تلسکوپ ماژلان "Magellan"

ساخت دو آیینه از هفت آیینه غول پیکر نسل جدید تلسکوپ Magellan به اتمام رسید. تکنیسین‌های آزمایشگاه ریچارد کاریس در دانشگاه آریزونا، جلا دادن سطح جلویی آیینه دوم این تلسکوپ غول پیکر را انجام دادند.

ابعاد این آیینه ۶/۲۷ فوت معادل ۴/۸ متر است و فرآیند ساخت آن بعلت دقت بالای موردنیاز، حدود ده ماه بطول انجامید. آیینه‌های تکمیل شده بطور موقت از آزمایشگاه به فرودگاه توسان برای نگهداری و انبار منتقل می‌شوند.

تلسکوپ Magellan در کوهستان آند شیلی نصب خواهد شد. این تلسکوپ هفت آیینه اصلی دارد که در کنار هم یک سطح تقریبا یکپارچه با ابعاد ۸۰ فوت معادل ۵/۲۴ متر را تشکیل می‌دهند. هدف از ساخت این تلسکوپ کمک به منجمان برای بررسی عمیق و دقیق فضا، ماهیت انرژی و ماده تاریک و هم چنین بررسی وجود و یا عدم وجود حیات در سیارات دیگر است.

هفت آیینه اصلی تلسکوپ Magellan از شگفتی‌های مهندسی هستند. ساخت هر یک از آنها، سال‌ها طول می‌کشد. از ریخته‌گری اولیه در کوره‌ای بزرگ و چرخان تا مراحل سنگ‌زنی و پرداخت. سطح آیینه‌های تکمیل‌شده در حدود ۲۵ نانومتر یا یک میلیونیوم اینچ است.

سه آیینه از پنج آیینه اصلی باقی مانده که در مرحله ریخته‌گری و مراحل مختلف پرداختی در آزمایشگاه ریچارد کاریس به سر می‌برند. انتظار می‌رود دو آیینه دیگر در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ آماده شوند.

مسئولان این پروژه اعلام کردند، احتمالا این تلسکوپ با چهار یا پنج آیینه اصلی، نصب خواهد شد. انتظار می‌رود نصب آن در سال ۲۰۲۶ انجام شود و تا سال ۲۰۲۸ تکمیل شود. آیینه‌های اصلی برای قرار گرفتن در هواپیما بسیار بزرگ هستند، بنابراین آن‌ها از طریق کانال پاناما و بوسیله دریا به شیلی ارسال می‌شوند. طبق گفته مسئولان پروژه، این محموله از طریق بندر هوستون ارسال خواهد شد.

تلسکوپ غول پیکر Magellan یکی از سه مگا تلسکوپ‌های موجود است. این تلسکوپ در شیلی نصب خواهد شد، این در حالی است ‌که سی تلسکوپ سی متری در آتشفشان Mauna Kea در هاوایی نیز ساخته خواهد شد.

رابرت شلتون رییس شرکت GMTO Crop گفت: این سه تلسکوپ غول پیکر باید در دهه‌های آینده به محققان در اکتشافات پیشگامانه کمک کنند. طول فعالیت این رصدخانه‌ها احتمالا تا ۵۰ سال ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.