• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
7

آزمایش پرواز نخستین هواپیمای تمام الکتریکی ناسا موسوم به “ایکس- ۵۷ مکس‌ول”

  • کد خبر : 15945
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
آزمایش پرواز نخستین هواپیمای تمام الکتریکی ناسا موسوم به “ایکس- ۵۷ مکس‌ول”

ناسا (NASA) قصد دارد آزمایش‌های مربوط به نخستین هواپیمای تمام الکتریکی خود (X-57 Maxwell) را آغاز کند تا برای پرواز آماده شود. به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌کرانچ، ناسا قصد دارد برای نخستین بار در دو دهه اخیر، یکی از هواپیماهای آزمایشی خود را از مجموعه هواپیماهای موسوم به “ایکس- پلین” (X-plane) به […]

آزمایش پرواز نخستین هواپیمای تمام الکتریکی ناسا موسوم به "ایکس- 57 مکس‌ول"

ناسا (NASA) قصد دارد آزمایش‌های مربوط به نخستین هواپیمای تمام الکتریکی خود (X-57 Maxwell) را آغاز کند تا برای پرواز آماده شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌کرانچ، ناسا قصد دارد برای نخستین بار در دو دهه اخیر، یکی از هواپیماهای آزمایشی خود را از مجموعه هواپیماهای موسوم به “ایکس- پلین” (X-plane) به پرواز درآورد.

این هواپیمای موسوم به “ایکس- ۵۷ مکس‌ول” (X-57 Maxwell)، نخستین هواپیمای آزمایشی تمام الکتریکی است که ناسا آن را به پرواز درمی‌آورد.

ایکس- ۵۷، به “مرکز تحقیقات پروازی آرمسترانگ” (AFRC) در کالیفرنیا برده شده و ورود آن به این مرکز، به معنی آغاز آزمایش‌های زمینی است. در صورتی که ایکس- ۵۷ مکس‌ول بتواند آزمایش‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارد و تایید شود، آماده پرواز خواهد بود.

این هواپیمای تمام ‌الکتریکی، تنها یکی از وسایل نقلیه‌ای است که به پژوهشگران ناسا کمک می‌کند تا سیستم‌های الکتریکی را برای استفاده در هواپیما مورد آزمایش قرار دهند و استانداردهای لازم برای حمل و نقل هوایی را تنظیم کنند.

ناسا قصد دارد نتایج آزمایش‌ها و پروازهای ایکس- ۵۷ را در اختیار سازمان‌های دیگر و صاحبان صنایع نیز قرار دهد.

پروژه ایکس- پلین می‌تواند به ناسا کمک کند تا با چالش‌های فنی بسیاری رو به رو شود که در حمل و نقل هوایی موثر هستند. این چالش‌ها، افزایش کارایی وسیله نقلیه و کاهش سر و صدای آن را شامل می‌شوند تا مزاحمت برای ساکنان زمین را کاهش دهند.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15945

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.