• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
9

چهارمین کنفرانس ملی اویونیک و نمایشگاه تازه‌های صنعت الکترونیک هوانوردی

  • کد خبر : 16484
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰:۴۷
چهارمین کنفرانس ملی اویونیک و نمایشگاه تازه‌های صنعت الکترونیک هوانوردی

همزمان با برگزاری چهارمین کنفرانس ملی اویونیک (Avionics)، نمایشگاهی از تازه‌های صنعت الکترونیک هوانوردی نیز برگزار خواهد شد. به گزارش ایسنا، اویونیک یا الکترونیک هوانوردی (Avionics) علمی مرتبط با تجهیزات الکترونیکی هواپیما، ماهواره، و فضاپیما مانند نمایشگرها، کامپیوترها، حسگرها، عملگرها و فرستنده و گیرنده‌های آنها است و برای توصیف تجهیزات برقی که مربوط به تولید […]

همزمان با برگزاری چهارمین کنفرانس ملی اویونیک (Avionics)، نمایشگاهی از تازه‌های صنعت الکترونیک هوانوردی نیز برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، اویونیک یا الکترونیک هوانوردی (Avionics) علمی مرتبط با تجهیزات الکترونیکی هواپیما، ماهواره، و فضاپیما مانند نمایشگرها، کامپیوترها، حسگرها، عملگرها و فرستنده و گیرنده‌های آنها است و برای توصیف تجهیزات برقی که مربوط به تولید انرژی الکتریکی، تبدیل ولتاژ و جریان، توزیع انرژی و ذخیره انرژی به کار می‌رود.

با توجه به اهمیت این علم در سیستم‌های الکترونیکی حوزه حمل و نقل، کنفرانس اویونیک هر دو سال یک‌بار و به‌صورت ملی برگزار می‌شود. هدف از این گردهمایی پیشبرد دانش اویونیک و رفع چالش‌های موجود در این صنعت، جهت ایجاد زمینه‌های لازم و تشویق محققان برای پرداختن جدی‌تر به موضوعات مرتبط با الکترونیک هوانوردی در صنعت هوایی است.

چهارمین دوره این کنفرانس، در روزهای ۱۳ و ۱۴ آذرماه سال جاری در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد و در آن با حضور متخصصان و صاحب نظران در موضوعاتی چون “سامانه های مخابراتی، ناوبری و نظارتی”، “مدیریت و کنترل پرواز”، “اویونیک ماژولار یکپارچه”، “مهندسی عوامل انسانی در طراحی کابین”، “پرنده های بدون سرنشین”، “مدیریت ترافیک هوایی”، “تضمین کیفیت و تضمین طراحی”، “سیاست‌گذاری و مدیریت راهبردی در اویونیک”، “سیستم های هدایت، دفاع از خود، اپتیک و لیزر” و “سیستم های رادار هواپایه” بحث و تبادل نظر خواهد شد.

برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای حوزه اویونیک از برنامه‌های جنبی این کنفرانس اعلام شده است.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16484

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.