• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
9

پیش بینی دقیق آب و هوا با روشی جدید، به کمک یکی از ماهواره های ناسا

  • کد خبر : 16504
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱:۰۳
پیش بینی دقیق آب و هوا با روشی جدید، به کمک یکی از ماهواره های ناسا

ناسا با استفاده از یکی از ماهواره های مستقر خود در مدار زمین، اطلاعات مربوط به رطوبت خاک را جمع آوری و از آن به منظور پیش بینی دقیق آب و هوا بهره می گیرد. به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، ناسا اطلاعات رطوبت خاک زمین را که […]

پیش بینی دقیق آب و هوا با روشی جدید، به کمک یکی از ماهواره های ناسا

ناسا با استفاده از یکی از ماهواره های مستقر خود در مدار زمین، اطلاعات مربوط به رطوبت خاک را جمع آوری و از آن به منظور پیش بینی دقیق آب و هوا بهره می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، ناسا اطلاعات رطوبت خاک زمین را که با ماهواره خود جمع آوری می کند در اختیار هواشناسی نیروی هوایی ارتش آمریکا قرار می دهد تا از این طریق پیش بینی وضعیت آب و هوا به شیوه ای دقیق تر صورت بگیرد.

اطلاعات یادشده به صورت آنی و لحظه به لحظه از طریق ماهواره SMAP جمع آوری شده و برای مرکز هواشناسی ۵۵۷ نیروی هوایی ارتش آمریکا فرستاده می شود تا دقت پیش بینی های صورت گرفته در این زمینه افزایش یابد.

پیش بینی عادی هواشناسی معمولا تنها وضعیت آب و هوا در نواحی شهری را در برمی گیرد و لذا اطلاعات آن برای روستائیان، مسافران، کشاورزان و غیره که در محیط های دورافتاده و غیرشهری زندگی می کنند چندان کاربرد ندارد. این سیستم جدید پیش بینی آب و هوا مبتنی بر رطوبت خاک می تواند پیش بینی دقیق آب و هوا را برای مناطق مختلف ممکن کند.

اطلاع از میزان دقیق رطوبت خاک هر منطقه از آن جهت مهم است که نشانه ای از نحوه شکل گیری ابرها و وضعیت آنها محسوب می شود و از این طریق می توان به شرایط تبخیر و شدت تراکم ابرها پی برد.

 

منبع: خبرگزاری فارس

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16504

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.