• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
10

پرتاب ماهواره به مدار با استفاده از هواپیمای غول پیکر

  • کد خبر : 12994
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
پرتاب ماهواره به مدار با استفاده از هواپیمای غول پیکر

پل آلن از بزرگترین هواپیمای جهان با طول بال ۱۱۷ متر رونمایی کرد. این هواپیمای غول پیکر برای پرتاب ماهواره به مدار طراحی شده است. پل آلن، میلیاردر و بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت، در سال ۲۰۱۷ از بزرگترین هواپیمای جهان که طول بال آن بیش از یک زمین فوتبال است، رونمایی کرد. این پروژه با سرمایه‌­گذاری […]

پل آلن از بزرگترین هواپیمای جهان با طول بال ۱۱۷ متر رونمایی کرد. این هواپیمای غول پیکر برای پرتاب ماهواره به مدار طراحی شده است.

پرتاب ماهواره به مدار با استفاده از هواپیمای غول پیکر

پل آلن، میلیاردر و بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت، در سال ۲۰۱۷ از بزرگترین هواپیمای جهان که طول بال آن بیش از یک زمین فوتبال است، رونمایی کرد. این پروژه با سرمایه‌­گذاری پل آلن تحت شرکت هوافضایی Vulcan Aerospace در حال انجام است.

این هواپیمای غول پیکر به منظور پرتاب ماهواره از ارتفاع حدود ۳۰۰۰۰ پایی به مدار طراحی شده است. پهنای بال این هواپیما ۱۱۷ متر، طول آن ۷۲ متر و ارتفاع دم آن ۱۵ متر است.

ساخت و آزمایش این هواپیما با همکاری شرکت­‌های فعال در حوزه هوافضا مانند Stratolaunch Systems Corporation، Pratt & Whitney و Orbital ATK انجام شده است.

جزئیات اولیه این پروژه در اوایل سال ۲۰۱۸ اعلام شد و قرار است تا سال ۲۰۲۰ بطور کامل عملیاتی شود. طبق گفته ژان فلوید، مدیر اجرایی شرکت Stratolaunch Systems، این هواپیمای ۲۸ چرخ، از ۶ موتور بوئینگ-۷۴۷ ساخت شرکت Pratt & Witney بهره می‌برد و حداکثر ظرفیت بارگیری این هواپیما حدود ۵۵۰۰۰۰ پوند است.

تاکنون این سیستم، آزمایش‌های اولیه خود را پشت سر گذاشته است و در حال برنامه‌­ریزی برای انجام موفقیت­‌آمیز آزمایش خروج از مدار است. مراحل ساخت این هواپیمای غول آسا در کویر موژا در کالیفرنیا انجام می­‌شود.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=12994

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.