• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
10

رقابت پهپادها در مسابقه موسوم به “لیگ پهپادها” با جایزه یک میلیون دلاری

  • کد خبر : 16609
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰:۱۲
رقابت پهپادها در مسابقه موسوم به “لیگ پهپادها” با جایزه یک میلیون دلاری

رقابت میان پهپادها در قالب “لیگ پهپادها” در حال برگزاری است که جایزه آن یک میلیون دلار پول نقد اعلام شده است. به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، امروزه رقابت میان پهپادها با کنترل خلبان‌ها از یک سرگرمی زیرزمینی به یک ورزش حرفه‌ای تبدیل شده است. تاکنون این رقابت‌ها با رهبری یک خلبان […]

رقابت پهپادها در مسابقه موسوم به "لیگ پهپادها" با جایزه یک میلیون دلاری

رقابت میان پهپادها در قالب “لیگ پهپادها” در حال برگزاری است که جایزه آن یک میلیون دلار پول نقد اعلام شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، امروزه رقابت میان پهپادها با کنترل خلبان‌ها از یک سرگرمی زیرزمینی به یک ورزش حرفه‌ای تبدیل شده است. تاکنون این رقابت‌ها با رهبری یک خلبان انجام می‌شد ولی در سری ۲۰۱۹، نوع جدیدی از این رقابت‌ معرفی شد و پهپادها به صورت خودران به رقابت پرداختند و از توسعه‌دهندگان پهپادها خواسته شد که بر سر یک جایزه نقدی ۱ میلیون دلاری با یکدیگر به رقابت بپردازند.

لیگ پهپادها رقابتی با چهار رویداد بود که در زمان همیشگی خود آغاز بکار کرد.

۹ تیم از سراسر جهان در افتتاحیه شرکت کردند که هرکدام نرم‌افزار هوش مصنوعی خود برای هدایت خودران پهپادهای مسابقه‌ای را توسعه دادند.

 تیم ” MAVLab” از دانشگاه “دلفت” در اوایل سال جاری کوچک‌ترین پهپاد مسابقه‌ای دنیا را تولید کردند که حال به نتایج بزرگی دست پیدا کرده‌ و برنده سری اول رقابت شده‌اند.

رقابت پهپادها در مسابقه موسوم به "لیگ پهپادها" با جایزه یک میلیون دلاریاین پهپاد در عرض ۱۲ ثانیه در آستین تگزاس مسیر مسابقه را طی کرد و ۲۵ درصد سریع‌تر از تیمی بود که در جایگاه دوم رقابت قرار گرفت.

پیشرفت در نرم‌افزارهای هوش مصنوعی برای پهپادهای خودران می‌تواند مزایای متعددی داشته باشد که بسیار فراتر از برگزاری مسابقه‌ میان پهپادها است.

این نوع وسایل نقلیه کاربردهای گسترده‌ای دارند که از میان آن‌ها می‌توان به استفاده از پهپادها در عملیات های امداد و نجات، تحویل بسته و عملیات‌های نظارت و بررسی اشاره کرد.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16609

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.