• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
13

عملیاتی شدن پهپاد-بالگردهای “MQ-8C فایر اسکات” نیروی دریایی ارتش آمریکا

  • کد خبر : 15169
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸
عملیاتی شدن پهپاد-بالگردهای “MQ-8C فایر اسکات” نیروی دریایی ارتش آمریکا

نسل جدید پهپاد-بالگردهای نیروی دریایی ارتش آمریکا موسوم به “MQ-8C فایر اسکات” با پایداری بیشتر و رادار قدرتمندتر آماده خدمت شده است. به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، چندین سال طول کشید، اما بالاخره نسل جدید بالگردهای بدون سرنشین نیروی دریایی ایالات متحده موسوم به فایر اسکات کم و بیش برای عملیات آماده است. ارتش […]

عملیاتی شدن پهپاد-بالگردهای "MQ-8C فایر اسکات" نیروی دریایی ارتش آمریکا

 

نسل جدید پهپاد-بالگردهای نیروی دریایی ارتش آمریکا موسوم به “MQ-8C فایر اسکات” با پایداری بیشتر و رادار قدرتمندتر آماده خدمت شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، چندین سال طول کشید، اما بالاخره نسل جدید بالگردهای بدون سرنشین نیروی دریایی ایالات متحده موسوم به فایر اسکات کم و بیش برای عملیات آماده است.

ارتش آمریکا اعلام کرده است که پهپاد-بالگرد “MQ-8C ” ساخته شرکت “نورث‌روپ گرومن” (Northrop Grumman) به ظرفیت عملیاتی اولیه یا حداقل وضعیت لازم برای خدمت‌رسانی رسیده است.

این بالگرد بدون سرنشین جدید بر پایه مدل “Bell 407” ساخته شده و به طور قابل توجهی بزرگ‌تر از مدل پیشین خود یعنی “۸B” است، همچنین قابلیت‌های بیشتری دارد.

پهپاد-بالگرد “۸C” می‌تواند تقریباً دو برابر “۸B” یعنی حدود ۱۲ ساعت پرواز کند و سه برابر بار بیشتری (۳۱۷ کیلوگرم) نسبت به مدل پیشین خود حمل کند.

این مدل همچنین دارای یک رادار جدید با میدان دید وسیع‌تر و حالت‌های بیشتر از جمله هدف‌گیری هوا به هوا است.

ارتقاهایی که این پهپاد-بالگرد دریافت کرده است باید به آن در انجام انواع مختلفی از مأموریت‌های نیروی دریایی، از پشتیبانی مستقیم از واحدهای هوایی گرفته تا پشتیبانی نیروهای زمینی و دریایی کمک کند.

البته نباید انتظار داشت به زودی یکی از آنها را در یک عملیات جدی دید. افسران نیروی دریایی می‌گویند اگر چه این بالگرد بدون سرنشین اکنون برای آموزش ناوگان آماده است، اما تا سال ۲۰۲۱ در کشتی‌های جنگی وارد عملیات نخواهد شد.

با این حال، این نشان دهنده این است که نیروی دریایی آمریکا چقدر می‌خواهد در توسعه هواپیماهای بدون سرنشین پیش برود. ارتش آمریکا می‌خواهد هر چه بیشتر از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کند و آنها را قادر به پرواز طولانی مدت و استفاده در نقش‌ها و عملیات‌های متفاوت کند.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15169

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.