• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
8

تخصیص بودجه در بخش فضایی کشور براساس اولویت‌بندی حوزه‌های فضایی

  • کد خبر : 12916
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
تخصیص بودجه در بخش فضایی کشور براساس اولویت‌بندی حوزه‌های فضایی

رئیس مرکز ملی فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: نخستین کاری که برای بیمه کردن بخش علمی و فناوری باید انجام دهیم این است که یک بودجه تحقیقات را جداگانه در نظر بگیریم. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، منوچهر منطقی درباره بودجه […]

رئیس مرکز ملی فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: نخستین کاری که برای بیمه کردن بخش علمی و فناوری باید انجام دهیم این است که یک بودجه تحقیقات را جداگانه در نظر بگیریم.

تخصیص بودجه در بخش فضایی کشور براساس اولویت‌بندی حوزه‌های فضایی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، منوچهر منطقی درباره بودجه بخش فضایی کشور گفت: برای تخصیص بودجه به بخش فضایی کشور باید حوزه‌هایی که در آ‌ن‌ها نیاز است کار شود و خیلی هم زیاد است، اولویت‌بندی کنیم تا بودجه درستی به این بخش اختصاص یابد.

وی افزود: همیشه یک اشتباهی در بخش بودجه وجود دارد، زمانی که ما می‌گوییم بخش تحقیقات، بودجه تحقیقاتی را با سایر بودجه‌ها در کنار هم می‌بینیم و اگر بودجه به‌طور عمومی زیاد شد، آن بخش تحقیقات هم زیاد می‌شود و اگر هم کم شد، آن هم کم می‌شود.

به گفته منطقی، نخستین کاری که برای بیمه کردن بخش علمی و فناوری باید انجام دهیم این است که یک بودجه تحقیقات را جداگانه در نظر بگیریم. ممکن است که این بودجه کم باشد، اما محققان بر اساس همین بودجه برنامه‌ریزی می‌کنند.

رئیس مرکز ملی فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ادامه داد: اگر این دو اتفاق بیافتد، پیشرفت دستاوردهای فضایی و هوایی در کشور نسبت به وضعیت فعلی خیلی بالاتر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=12916

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.