• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
6

استارت‌آپ فضایی لهستانی نانوماهواره‌های خود را در مدار قرار داد

  • کد خبر : 15214
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
استارت‌آپ فضایی لهستانی نانوماهواره‌های خود را در مدار قرار داد

یک استارت‌آپ لهستانی به نام SatRevolution برای اولین بار موفق شد دو نانوماهواره خود با نام‌های Swiatowid و KRAKsat را راه‌اندازی کند. این نانوماهواره‌ها در سه جولای ۲۰۱۹ از ایستگاه فضایی بین‌المللی در مدار قرار گرفتند. طبق گفته این شرکت، راه‌اندازی این نانوماهواره‌ها به عهده شرکت NanoRacks و بعنوان بخشی از پروژه خلاقانه منظومه ماهواره‌های […]

یک استارت‌آپ لهستانی به نام SatRevolution برای اولین بار موفق شد دو نانوماهواره خود با نام‌های Swiatowid و KRAKsat را راه‌اندازی کند. این نانوماهواره‌ها در سه جولای ۲۰۱۹ از ایستگاه فضایی بین‌المللی در مدار قرار گرفتند.

طبق گفته این شرکت، راه‌اندازی این نانوماهواره‌ها به عهده شرکت NanoRacks و بعنوان بخشی از پروژه خلاقانه منظومه ماهواره‌های رصد زمین لحظه‌ای (REC) بود. در این پروژه حدود ۱۰۲۴ نانوماهواره در مدار قرار می‌گیرد.

گرزگورز زولینسکی، مدیر برنامه‌ریزی و مدیریت SatRevolution گفت: شرکت ما در نظر دارد تا سال ۲۰۲۲ حدود ۱۶ نانوماهواره به مدار بفرستد. طبق برنامه، تعداد این نانوماهواره‌ها تا سال ۲۰۲۳ به ۶۶ و تا سال ۲۰۲۶ به ۱۰۲۴ نانوماهواره خواهد رسید. در حال حاضر، ما بدنبال یک شرکت برای پرتاب این ماهواره‌ها هستیم. یکی از گزینه‌های مد نظر این شرکت، Virgin Orbit است که تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر تمایل همکاری و مشارکت امضاء کرده‌ایم. طبیعتا، ما هر گزینه‌ای که قادر به قرار دادن بیش از ۱۰۰۰ نانوماهواره در مدار باشد، بررسی خواهیم کرد. هدف ما ایجاد یک منظومه ماهواره است که تمام سطح زمین را در لحظه به ما نشان خواهد داد.

طبق گفته زولینسکی، داده‌های منظومه ماهواره پروژه REC به نهادهای خصوصی و دولتی بمنظور استفاده برای اهداف نظامی و غیرنظامی ارائه می‌شود. تا به امروز، موسسه آموزش و تحقیقات سازمان ملل متحد، شهر وروتسواف، دفتر مرکزی نقشه‌برداری و زمین‌شناسی لهستان و Virgin Orbit از جمله نهادهای علاقمند به این پروژه و همکاری در آن هستند.

بعنوان بخشی از برنامه توسعه، SatRevolution اخیرا یک دفتر در سانفرانسیسکو افتتاح کرده و قصد دارد تا پایان سال جاری حدود ۱۰ کارمند استخدام کند.

زولینسکی می‌گوید: ایالات متحده بزرگترین بازار ماهواره در هر دو زمینه فناوری و داده‌های ماهواره‌ای است. علاوه بر این، حضور سرمایه‌گذار برای تامین بودجه نیز بسیار مهم است. از این نظر، پروژه ما پتانسیل رشد بالایی دارد. دفتر سانفرانسیسکو نه تنها دسترسی مستقیم به دریافت‌کننده‌های خدمات ما دارد بلکه بواسطه آن می‌توان ارتباطات کسب و کار شرکت را توسعه داد.

برنامه‌ دیگر SatRevolution شامل راه‌اندازی یک واحد ساخت نانوماهواره در لهستان است. ارزش این پروژه حدود ۴۰ میلیون زلوتی لهستان معادل ۴/۱۰ میلیون دلار تخمین زده شده است. کار ساخت این واحد تولیدی در سال‌های آینده آغاز خواهد شد. تاریخ دقیق شروع ساخت آن بستگی به منابع مالی بدست آمده دارد.

بمنظور تامین مالی و بودجه برای توسعه نمونه‌های جدید ماهواره‌های ScopeSat و DeploScope (یک کیوبست به همراه تلسکوپی با وضوح بالا)، این شرکت قصد دارد از طریق همایش و نشست‌هایی که در ماه می برگزار می‌شود، این بودجه را بدست آورد. در این مرحله از پروژه، SatRevolution قصد دارد حدود ۴/۱ میلیون زلوتی لهستان از سرمایه‌گذاران جمع‌آوری کند.

شرکت SatRevolution توسط زولینسکی، دامیان فیجالکوفسکی و رادوسلو لاپزینسکی تاسیس شد. این افراد قبلا T-Bull که تولیدکننده بازی‌های موبایلی در لهستان بود، تاسیس کردند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15214

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.