• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
9

اسپیس‌ایکس ۶۰ ماهواره ارائه‌کننده اینترنت را به کمک موشک فالکون۹ به فضا فرستاد

  • کد خبر : 14967
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳
اسپیس‌ایکس ۶۰ ماهواره ارائه‌کننده اینترنت را به کمک موشک فالکون۹ به فضا فرستاد

اسپیس‌ایکس ۶۰ ماهواره ارائه‌کننده اینترنت را به کمک موشک Falcon9 که از کیپ کاناورال فلوریدا به پرواز درآمد، به فضا فرستاد. ماهواره‌های ۵۰۰ پوندی اولین مجموعه از ماهواره‌های ابرمنظومه شرکت Starlink است که قصد عرضه اینترنت ارزان قیمت در سراسر جهان را دارد. تمامی ۶۰ ماهواره به مدار تزریق شده بودند و در حدود چند […]

اسپیس‌ایکس 60 ماهواره ارائه‌کننده اینترنت را به کمک موشک فالکون9به فضا فرستاد

اسپیس‌ایکس ۶۰ ماهواره ارائه‌کننده اینترنت را به کمک موشک Falcon9 که از کیپ کاناورال فلوریدا به پرواز درآمد، به فضا فرستاد.

ماهواره‌های ۵۰۰ پوندی اولین مجموعه از ماهواره‌های ابرمنظومه شرکت Starlink است که قصد عرضه اینترنت ارزان قیمت در سراسر جهان را دارد. تمامی ۶۰ ماهواره به مدار تزریق شده بودند و در حدود چند صد مایل بالای زمین آنلاین بودند. بعد از پرتاب، مرحله اول موشک به سکوی پرتاب شناور خود در دریا برگشت.

طبق گفته ایلان ماسک، بنیان‌گذار اسپیس‌ایکس، برای ارائه اینترنت در سراسر آمریکا به ۱۲ مجموعه ۶۰ تایی ماهواره، برای ارائه اینترنت به بخش‌های پر جمعیت کره زمین به ۲۴ مجموعه و برای پوشش سراسری کره زمین به ۳۰ مجموعه ۶۰ تایی از این نوع ماهواره‌ها نیاز است. در نتیجه برای این پوشش تعداد کل ماهواره‌ها به ۱۸۰۰ میرسد.

بر اساس گزارش‌ها تمامی ۶۰ ماهواره بعد از گذشت یک ساعت از پرتاب به صورت آزادانه به سمت مدار حرکت کردند و بعد از آن تقریبا تمامی ماهواره‌های ارائه‌دهنده اینترنت به مدت یک ساعت آنلاین بودند. اسپیس‌ایکس قصد دارد برای راه‌اندازی شبکه Starlink خود حدود ۱۲۰۰۰ ماهواره به فضا ارسال کند.

بی‌بی‌سی گزارش داد، اسپیس‌ایکس یکی از چندین شرکتی است که مجوز راه‌اندازی ابرمنظومه ماهواره‌ای برای ارائه اینترنت را کسب کرده است. شرکت‌های دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که برای نمونه می‌توان از شرکت بریتانیایی OneWeb که شروع پروژه خود را با ۶ ماهواره در ماه فوریه آغاز کرد، نام برد.

فروشگاه اینترنتی آمازون نیز قصد ورود به این بازار را دارد و در حال حاضر روی طرح ۳۲۰۰ ماهواره‌ای خود به نام پروژه کویپر کار می‌کند. این پروژه در نظر دارد تا ماهواره‌ها را در مدار لئو کمتر از ۲۰۰۰ کیلومتری قرار دهد تا زمان تاخیر در شبکه اینترنت را کاهش دهد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14967

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.