• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
14

آزمون‌های کیفی بلوک انتقال مداری پژوهشگاه فضایی ایران با موفقیت انجام شد

  • کد خبر : 16526
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
آزمون‌های کیفی بلوک انتقال مداری پژوهشگاه فضایی ایران با موفقیت انجام شد

آزمون‌های کیفی زیرسامانه‌های داده و فرمان، توزیع توان و باتری پروژه بلوک انتقال مداری (سامان) در پژوهشگاه فضایی ایران با موفقیت به پایان رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، رحیم احسانی رئیس پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی این پژوهشگاه در این باره گفت: این آزمون‌ها که در سطح کیفی انجام شده‌اند، […]

آزمون‌های کیفی بلوک انتقال مداری پژوهشگاه فضایی ایران با موفقیت انجام شد

آزمون‌های کیفی زیرسامانه‌های داده و فرمان، توزیع توان و باتری پروژه بلوک انتقال مداری (سامان) در پژوهشگاه فضایی ایران با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، رحیم احسانی رئیس پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی این پژوهشگاه در این باره گفت: این آزمون‌ها که در سطح کیفی انجام شده‌اند، شامل آزمون ارتعاشات، سیکل خلاء حرارتی، پایروشوک و تطابق مغناطیسی هستند.

وی افزود: با سعی و تلاش پژوهشگران پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی، تمامی آزمون‌های محیطی مربوط به زیرسامانه‌های کامپیوتر پرواز، بورد توزیع توان و باتری‌های بلوک انتقال مداری با موفقیت به اتمام رسیدند.

احسانی توضیح داد: در آزمون‌های محیطی سطح کیفی، تلاش می‌شود تا تجهیزات مورد نظر در سطوحی بسیار بالاتر از سطح کاری خود، مورد آزمون قرار بگیرند تا از کارکرد مطلوب این تجهیزات در شرایط کاری فضایی اطمینان حاصل شود. به همین جهت زیرسامانه‌های مذکور تحت شرایط ارتعاشات شدید و همچنین دماهای بسیار بالا و بسیار پایین آزموده شده و موفق عمل کرده‌اند.

رئیس پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی تشریح کرد: در آخرین مرحله از آزمون‌های محیطی تجهیزات مورد نظر، از لحاظ تطابق مغناطیسی در شرایط فضا و همچنین آثار المان‌ها بر یکدیگر، از نظر تشعشعات و القائات مغناطیسی مورد بررسی دقیق قرار گرفته و عملکرد مطلوب داشته‌اند.

وی افزود : سخت‌افزار پرواز، مغز متفکر سامانه فضایی بوده و زیر سیستم بورد توزیع توان و باتری وظیفه تأمین انرژی سامانه فضایی را در چرخه عملکرد عملیاتی بلوک بر عهده دارد.

به گزارش مهر، بلوک انتقال مداری، سامانه‌ای است که برای انتقال ماهواره‌ها از مدارهای پایینی زمین به مدارهای بالاتر استفاده می شود و پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران، طراحی و ساخته شده است.

این سامانه برای اولین بار در سیزدهم بهمن ۹۵، رونمایی شد که ساختار آن شامل سیستم هدایت، ناوبری و کنترل، توان و کامپیوتر پرواز و پیشران و کنترل حرارت و سیستم جدایش است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.