• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
10

راکت لب قصد دارد با پرتاب یک موشک الکترون فناوری بازیافت موشک را آزمایش کند

  • کد خبر : 16488
  • ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴
راکت لب قصد دارد با پرتاب یک موشک الکترون فناوری بازیافت موشک را آزمایش کند

شرکت راکت لب قصد دارد یک موشک الکترون را همراه ماهواره هایی کوچک به فضا پرتاب و طی این عملیات فناوری های مربوط به بازیافت قطعات مختلف موشک و استفاده دوباره از آنها را آزمایش کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، شرکت فضایی خصوصی «راکت لب» قصد دارد فناوری جدیدی را […]

راکت لب قصد دارد با پرتاب یک موشک الکترون فناوری بازیافت موشک را آزمایش کند

شرکت راکت لب قصد دارد یک موشک الکترون را همراه ماهواره هایی کوچک به فضا پرتاب و طی این عملیات فناوری های مربوط به بازیافت قطعات مختلف موشک و استفاده دوباره از آنها را آزمایش کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، شرکت فضایی خصوصی «راکت لب» قصد دارد فناوری جدیدی را برای بازیافت قطعات موشک های الکترون خود آزمایش کند.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرده یک موشک الکترون به فضا پرتاب می کند و برای نخستین بار سعی خواهد کرد بخش های جدا شده از موشک مذکور را بازیافت و دوباره استفاده کند. طبق بیانیه مذکور راکت لب در ۲۹ نوامبر آزمایش فناوری استفاده مجدد از موشک را آغاز و سعی می کند تا نخستین قسمت بوستر موشک را بازیافت کند. در این ماموریت چندماهواره کوچک به مدار زمین پرتاب می شوند. علاوه برآن سیستم های ناوبری، تله متری پرواز و سخت افزار طراحی شده برای تعیین مسیر قطعات موشک هنگام ورود دوباره به مدار زمین آزمایش می شوند.

راکت لب امیدوار است تا سیستم ابداعی به اندازه ای پیشرفته و دقیق باشد که قطعات موشک همراه چتر نجات به سمت زمین حرکت کنند. همچنین این شرکت قصد دارد قطعات موشک را هنگام ورود به اتمسفر زمین و به وسیله یک بالگرد شکار کند و در مرحله بعد آن را به نقاط تعیین شده، برساند.

این اقدام تغییری قابل توجه در مقایسه با روند فعلی شرکت است که موشک های آن فقط یک بار استفاده می شوند. راکت لب در ماه آگوست سال جاری اعلام کرد سعی دارد در جهت استفاده دوباره از موشک ها اقدامتی انجام دهد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.