ایرواسپینا

فرودگاه یاسوج – تنها پروازهای مسافری روزانه در این فرودگاه انجام نمی‌شود

مدیر فرودگاه یاسوج گفت: فرودگاه یاسوج تعطیل نیست و در حال انجام وظایف روزانه و خدمت رسانی است.

علی محسنیان اظهار داشت: فرودگاه یاسوج از اسفندماه سال گذشته تاکنون به بیش از ۶۵۰ مورد پرواز هواپیما و بالگرد خدمات فرودگاهی و ناوبری ارائه کرده است. وی افزود: این موارد شامل پروازهای مسافری و بالگردهای اورژانس، هلال احمر، نظامی و انتظامی و شخصی بوده است.

محسنیان بیان کرد: برخی افراد به گمان اشتباه بر این باورند که فرودگاه یاسوج تعطیل است، در حالی است که این فرودگاه تنها پروازهای روزانه مسافری ندارد.

پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان با ۶۵ مسافر و خدمه پروازی ساعت هشت صبح روز یکشنبه ۲۹ بهمن سال ۹۶ تهران را به مقصد یاسوج ترک و در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد. این هواپیما از نوع ای تی آر ۷۲ پس از ۵۵ دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد.

پروازهای فرودگاه یاسوج از ۱۶ اردیبهشت امسال و پس از گذشت ۷۷ روز از سانحه سقوط هواپیمای ای تی آر ۷۲ تهران – یاسوج، بطور رسمی با هواپیمای جت ام.برائر ۱۴۵ از شرکت هواپیمایی آتا از سرگرفته شد؛ اما در ۲۳ خرداد ماه سال جاری به دلیل برخی مشکلات حقوقی در ناوگان آن، پروازها لغو شد.

البته قرار بود که ظرف کمتر از ۱۰ روز با رفع مشکلات، پروازهای این شرکت در فرودگاه یاسوج از سرگرفته شود که تاکنون این امر محقق نشده است. پیگیری مسئولان استانی برای برقراری پروازهای روزانه در فرودگاه یاسوج همچنان ادامه دارد.

 

منبع: ایرنا