• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
9

پرتاب نخستین ماهواره‌بر ژاپن توسط بخش خصوصی این کشور به فضا

  • کد خبر : 14730
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
پرتاب نخستین ماهواره‌بر ژاپن توسط بخش خصوصی این کشور به فضا

یک استارت‌آپ بخش خصوصی ژاپن برای نخستین بار در این کشور ماهواره‌بری غیردولتی را با موفقیت به فضا پرتاب کرد. آن طور که استارت‌آپ فضایی اینتراستلار تکنولوژی (Interstellar Technology) می گوید، ماهواره‌بر بدون سرنشین مومو-۳ (MOMO-3) پیش از آن که به اقیانوس آرام بیافتد، تا ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری بالا رفته است. پس از دو پرتاب […]

پرتاب نخستین ماهواره‌بر ژاپن توسط بخش خصوصی این کشور به فضا

یک استارت‌آپ بخش خصوصی ژاپن برای نخستین بار در این کشور ماهواره‌بری غیردولتی را با موفقیت به فضا پرتاب کرد. آن طور که استارت‌آپ فضایی اینتراستلار تکنولوژی (Interstellar Technology) می گوید، ماهواره‌بر بدون سرنشین مومو-۳ (MOMO-3) پیش از آن که به اقیانوس آرام بیافتد، تا ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری بالا رفته است.

پس از دو پرتاب ناموفق در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، این بار مومو-۳ با موفقیت به مدار زمین پرتاب شده و بدین ترتیب به نخستین ماهواره‌بر ساخت بخش خصوصی در ژاپن تبدیل شد که به فضای خارج از زمین می رسد. این ماهواره‌بر که ۱۰ متر طول و ۵۰ سانتی متر قطر دارد و وزن آن به یک تن می رسد، قادر به حمل ۲۰ کیلوگرم بار مفید به مدار LEO است.

به گفته این شرکت ژاپنی، پرتاب موفقیت آمیز مومو-۳ ثابت کرد که یک ماهواره‌بر که عمدتا از قطعات تجاری ساخته شده، می تواند به فضا برسد.

پرتاب نخستین ماهواره‌بر ژاپن توسط بخش خصوصی این کشور به فضا

ماموریت استارت‌آپ اینتراستلار تکنولوژی که در سال ۲۰۱۳ به دست تاکافومی هوری (Takafumi Horie) تاسیس شد، ساخت ماهواره‌برهای تجاری برای حمل ماهواره به فضا است. این شرکت پیش از این دو پرتاب ناموفق را در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ تجربه کرده بود. در تلاش نخست ساندینگ راکت مومو در هشت کیلومتری محل پرتاب به داخل اقیانوس آرام سقوط کرد و در تلاش دوم در سال ۲۰۱۸ راکت مومو-۲ پس از تنها چند متر صعود به زمین افتاد.

لازم به ذکر است که پرتاب اول اینتراستلار تکنولوژی در سال ۲۰۱۷، تنها ۴۴۰ هزار دلار هزینه برده اما پرتاب‌های سازمان فضایی ژاپن (JAXA) به طور میانگین بین ۱٫۸ تا ۲٫۷ میلیون دلار برای این سازمان هزینه دارند. مقامات این شرکت علت کاهش هزینه‌های پرتاب را استفاده از اجزاء الکتریکی آماده برای پرتاب می‌دانند.

منبع: اسپاش

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14730

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.