• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
15

ماه مصنوعی – پرتاب به فضا توسط چین برای روشن کردن آسمان شب

  • کد خبر : 13505
  • ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
ماه مصنوعی – پرتاب به فضا توسط چین برای روشن کردن آسمان شب

دانشمندان چینی قصد دارند تا سال ۲۰۲۰ یک ماه مصنوعی به فضا پرتاب کنند، تا بوسیله آن بتوانند پس از تاریکی خیابان‌ها را روشن نگه دارند. دانشمندان چینی امیدوارند بتوانند این ماه ساخت بشر را در بالای شهر چنگدو، مرکز استان سی‌چوآن واقع در جنوب غرب چین، مستقر کنند. این جسم ساختگی و فضایی مانند […]

دانشمندان چینی قصد دارند تا سال ۲۰۲۰ یک ماه مصنوعی به فضا پرتاب کنند، تا بوسیله آن بتوانند پس از تاریکی خیابان‌ها را روشن نگه دارند.

ماه مصنوعی - پرتاب به فضا توسط چین برای روشن کردن آسمان شب

دانشمندان چینی امیدوارند بتوانند این ماه ساخت بشر را در بالای شهر چنگدو، مرکز استان سی‌چوآن واقع در جنوب غرب چین، مستقر کنند. این جسم ساختگی و فضایی مانند یک ماهواره نورانی است، که پوشانده های بازتابنده را با خود حمل می‌کند و نور خورشید را به زمین برمی‌گرداند تا روشنایی خیابان ها در شب را بتواند تامین کند.

دانشمندان تخمین زدند که این طرح در صورت پیاده سازی می تواند ۸ برابر بیش‌تر از ماه واقعی نورانی‌تر باشد. همچنین این ماه مصنوعی در مدار ۵۰۰ کیلومتری مستقر می‌شود، که نسبت به ماه واقعی به زمین نزدیکتر است. فاصله ماه واقعی تا سطح زمین حدود ۳۸۰۰۰۰ کیلومتر است.

طبق گفته وو چون‌فنگ، رییس Tian Fu New Area Science Society این پروژه جذاب هنوز قادر به روشن کردن تمام آسمان شب نیست. روشنایی مورد انتظار این سیستم حدود یک پنجم روشنایی عادی چراغ های خیابان است.

طبق گفته وو این پروژه میتواند در سال حدود ١٧٣ میلیون دلار در هزینه تأمین برق شهر چنگدو صرفه جویی کند و حتی می‌تواند خاموشی‌های ناشی از بلایای طبیعی را جبران کند. در صورت موفقیت‌آمیز بودن این پروژه، سه نسخه دیگه از این سیستم برای روشن کردن کل آسمان شب ساخته و تا سال ۲۰۲۲ پرتاب می‌شوند.

با اینحال آزمایش‌های بیش‌تری باید انجام شود تا از قابلیت اجرایی این طرح و نداشتن تاثیر منفی و مخرب بر روی محیط زیست اطمینان حاصل شود. وو در ادامه افزود، این آزمایش ها در یک بیابان دور افتاده انجام می‌شود، تا پرتوهای نور بر روی مردم و تجهیزات فضایی بر روی زمین تاثیر نگذارد.

این هدف چینی ها بی سابقه نیست. در سال ۱۹۹۰ روسیه آزمایش‌هایی با استفاده از آینه‌های مداری برای بازتاب نور خورشید به شهرهای شمالی خود که تابش خورشید در آنجا بسیار کم است، انجام داد. این پروژه در سال ۱۹۹۹ پس از شکست در باز شدن و سوختن آینه در اتمسفر، متوقف شد.

در ژانویه ۲۰۱۸ نیز American Firm Rocket Lab یک ستاره مصنوعی به فضا فرستاد. این ستاره مصنوعی در واقع یک مینی-ماهواره بازتابنده است. اما دانشمندان نسبت به این ستاره مصنوعی انتقاد کردند و آن را عاملی برای آلودگی‌های نوری و بهم ریختگی در مدار LEO می‌دانند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.