• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
7

لایحه حمایتی آمریکا برای جبران خسارت‌های ناشی از ویروس کرونا در صنعت هوافضای این کشور

  • کد خبر : 18200
  • ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
لایحه حمایتی آمریکا برای جبران خسارت‌های ناشی از ویروس کرونا در صنعت هوافضای این کشور

طبق قانونی برای جبران خسارت‌های ویروس کرونا که در ۲۷ مارس توسط رئیس جمهور دونالد ترامپ به امضا رسید، میلیاردها دلار وام برای شرکت‌های مشکل دار و حیاتی از نظر امنیت ملی (نظیر بوئینگ و تامین کنندگان آن) اختصاص داده شد. این صنعت تا کنون واکنش کمی نسبت به این قانون نشان داده است. شرکت […]

طبق قانونی برای جبران خسارت‌های ویروس کرونا که در ۲۷ مارس توسط رئیس جمهور دونالد ترامپ به امضا رسید، میلیاردها دلار وام برای شرکت‌های مشکل دار و حیاتی از نظر امنیت ملی (نظیر بوئینگ و تامین کنندگان آن) اختصاص داده شد. این صنعت تا کنون واکنش کمی نسبت به این قانون نشان داده است. شرکت ها و تحلیلگران هوافضا می‌گویند که آنها در حال مرور ۸۸۰ صفحه از متن این لایحه هستند.

انجمن صنایع هوافضا (AIA) این قانون را “طرحی برای کمک به مردم آمریکا، کارمندان و صنایعی که امنیت ملی و اقتصادی را حفظ می کنند”، می‌نامد.

AIA می گوید: “این قانون، برای صنعت هوافضا و دفاعی، ابزارها و مشوق‌هایی را ارائه می‌دهد که می‌تواند به با حمایتهایی به پایداری آنها در طول این بحران کمک کند. این، یک سرمایه‌گذاری حیاتی در کسب و کارهای کوچک و زنجیره تأمین بوده و منبع حیات صنعت هوافضا نیز می‌باشد.”

منابعِ در حال بررسی این سند می‌گویند که این قانون شامل دو وام است که ممکن است برای برخی از شرکت‌های هوافضا اعمال شود. یک اعتبار ۱۷ میلیارد دلاری برای مشاغل مهم با نقش حفظ امنیت ملی و یک اعتبار ۴۵۴ میلیارد دلاری برای مشاغل واجد شرایط، ایالت‌ها و شهرداری‌ها.

این قانون می‌گوید: هر دو اعتبار بخشی از وام ۵۰۰ میلیارد دلاری هستند که برای بخش های مشکل دار اقتصاد ایالت متحده و به منظور جبران خسارت های ناشی از شیوع ویروس کورونا، در دسترس قرار خواهند گرفت.

بوئینگ از اظهار نظر درمورد این قانون امتناع ورزید.

بوئینگ گفت: ” دسترسی این لایحه به نقدینگی خصوصی و عمومی، از جمله وام ها و ضمانت های آن، برای خطوط هوایی، فرودگاه‌ها، تأمین‌کنندگان و تولیدکنندگان حیاتی است که موجب بهبود حیات این صنعت می‌شود”.

این قانون می گوید که وام ها و ضمانت های آن برای شرکت‌هایی که به اعتبارات دسترسی نداشته و ریسک بالایی دارند نیز با حمایت خزانه‌داری ایالات متحده تعلق خواهد گرفت.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18200

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.