• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
8

ساخت نیروگاه خورشیدی فضایی با ظرفیت ۲۰۰ تن مگاوات تا سال ۲۰۳۵

  • کد خبر : 16530
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
ساخت نیروگاه خورشیدی فضایی با ظرفیت ۲۰۰ تن مگاوات تا سال ۲۰۳۵

آکادمی فناوری فضایی چین به تازگی اعلام کرده: این کشور قصد دارد یک نیروگاه خورشیدی مبتنی بر فضا با ظرفیت ۲۰۰ تن مگاوات تا سال ۲۰۳۵ بسازد. به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، آکادمی فناوری فضایی چین (CAST) به تازگی اعلام کرده: این کشور قصد دارد یک نیروگاه خورشیدی مبتنی […]

ساخت نیروگاه خورشیدی فضایی با ظرفیت ۲۰۰ تن مگاوات تا سال ۲۰۳۵

آکادمی فناوری فضایی چین به تازگی اعلام کرده: این کشور قصد دارد یک نیروگاه خورشیدی مبتنی بر فضا با ظرفیت ۲۰۰ تن مگاوات تا سال ۲۰۳۵ بسازد.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، آکادمی فناوری فضایی چین (CAST) به تازگی اعلام کرده: این کشور قصد دارد یک نیروگاه خورشیدی مبتنی بر فضا با ظرفیت ۲۰۰ تن مگاوات تا سال ۲۰۳۵ بسازد.

وانگ لی، همکار تحقیقاتی در این آکادمی، هنگام حضور در ششمین مجمع مهندسی چین و روسیه که هفته گذشته در Xiamen واقع در جنوب شرقی فوجیان چین برگزار شد گفت: این نیروگاه خورشیدی مستقر در فضا قرار است کارایی‌های فراوانی در آینده نزدیک داشته باشد.

وانگ ادامه داد: این انرژی به مایکروویو یا لیزر تبدیل می‌شود و سپس به صورت بی سیم به منظور استفاده انسان به سطح زمین باز می‌گردد.

وانگ افزود: ما امیدواریم که همکاری‌های بین المللی را تقویت کرده و دستیابی به موفقیت‌های علمی و تکنولوژیکی داشته باشیم تا بشر بتواند در زود هنگام به آرزوی انرژی پاک بی حد و حصر برسد.

در مقایسه با انرژی فسیلی سنتی که به طور فزاینده‌ای فرسوده شده و مسئولیت مسائل شدید زیست محیطی را بر عهده دارد انرژی خورشیدی مبتنی بر فضا کارآمدتر و پایدار است و ارائه یک راه حل منبع تغذیه قابل اعتماد برای ماهواره‌ها و مناطق آسیب دیده و یا مناطق جدا شده در زمین است.

مفهوم جمع آوری انرژی خورشیدی در فضا در سال ۱۹۴۱ توسط نویسنده داستان‌های علمی ایساک اسیموف در سال ۱۹۴۱ مطرح شد؛ پیتر گلازر، مهندس هوافضا آمریکایی در سال ۱۹۶۸ یک پیشنهاد رسمی برای یک سیستم خورشیدی در فضا نوشت.

چین راه حل‌های مختلف جمع آوری نور خورشید را پیشنهاد داده و بسیاری از پیشرفت‌های مهم در انتقال این انرژی را انجام داده زیرا این کشور در سال ۲۰۰۸ انرژی خورشیدی مبتنی بر فضا را به عنوان یک برنامه تحقیقاتی کلیدی ذکر کرده است.

چین با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون یوان (۲۸.۴ میلیون دلار آمریکا) برای تحقیق در مورد انتقال انرژی بی سیم پرقدرت و تأثیر آن بر محیط زیست،در حال ساخت یک پایگاه آزمایشی را در بیشان، شهرداری چونگ کینگ در جنوب غربی چین است.

وانگ در پایان گفت: تحقیقات در این زمینه باعث ایجاد علم و نوآوری در فضا در صنایع در حال ظهور مانند حمل و نقل فضای تجاری خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری فارس

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16530

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.