• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
8

ترکیه به زودی از اولین اتومبیل پرنده خود با نام “Cezeri” رونمایی می کند

  • کد خبر : 15496
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰:۵۶
ترکیه به زودی از اولین اتومبیل پرنده خود با نام “Cezeri” رونمایی می کند

مخترعان کشور ترکیه به تازگی موفق به ساخت اولین اتومبیل پرنده این کشور با نام “Cezeri” شدند و قصد دارند به زودی آن را رونمایی کنند. به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گروهی از محققان فعال در زمینه صنعت خودرو‌های نوین در کشور ترکیه به تازگی جزییاتی از پروژه […]

مخترعان کشور ترکیه به تازگی موفق به ساخت اولین اتومبیل پرنده این کشور با نام “Cezeri” شدند و قصد دارند به زودی آن را رونمایی کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گروهی از محققان فعال در زمینه صنعت خودرو‌های نوین در کشور ترکیه به تازگی جزییاتی از پروژه اولین خودروی پرنده کشور ترکیه را منتشر کردند. به نظر می‌رسد این اتومبیل پرنده در نمایشگاه صنعت هوا و فضا و فناوری‌های وابسته آن در استانبول به طور رسمی رونمایی گردد.

این خودروی پرنده بیشتر شبیه به یک پهپاد یا به صورت تخصصی‌تر کوادکوپتر است. پهپاد ترکیه‌ای قابلیت تیک‌آف و فرود عمودی را دارد و تنها برای یک نفر طراحی شده است. سازندگان ترکیه‌ای کوادکوپتر خود را Cezeri نامیده‌اند. ترک‌ها این نام را به افتخار دانشمند بایکر ماکینا الجزایری که بین سال‌های ۱۱۳۶ تا ۱۲۰۶ میلادی می‌زیسته است، انتخاب کردند.

تصویر این اتومبیل پرنده را اولین بار توسط سلکوک بایراکتار داماد رجب طیب اردوغان و صاحب یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت هواپیمایی در ترکیه، منتشر شد. این شرکت علاوه بر طراحی و تولید هواپیما‌های تفریحی و قطعات مورد نیاز آن‌ها در برخی پروژه‌های دفاعی ترکیه نیز با نیرو‌های مسلح این کشور همکاری می‌کند. کارشناسان معتقدند این اتومبیل پس از طی آزمایش‌های فنی و ایمنی می‌تواند جهشی بزرگ برای صنعت هوانوردی کشور ترکیه باشد.

شرکت سازنده این اتومبیل پرنده هنوز جزییاتی از موتور و ویژگی‌های مختلف آن منتشر نکرده است، ولی بر اساس تصویر افشا شده مشخص است که خلبان یا راننده در زمان پرواز با این وسیله نقلیه دید کاملی از تمامی محیط پیرامون خود داشته و با استفاده از امکانات ویژه Cezeri می‌تواند پروازی لذت بخش را تجربه کند.

تیغه‌های بزرگ و پهن Cezeri به آن اجازه می‌دهد که علاوه بر فرود و صعود مناسب و بی‌دردسر حتی در وضعیت آب و هوایی نامناسب نیز با قدرت پرواز کند و خلبان خود را به مقصد مورد نظر رساند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15496

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.