• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
9

رونمایی بل از هلیکوپتر ۴۲۹ خود با ۴ روتور دم الکتریکی

  • کد خبر : 17683
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
رونمایی بل از هلیکوپتر ۴۲۹ خود با ۴ روتور دم الکتریکی

بل، از هلیکوپتر آزمایشی ۴۲۹ خود که دارای چهار روتور الکتریکی در دم است، رونمایی کرد. بل می‌گوید، روتورهای الکتریکی ضدگشتاور (EDAT) برای اولین بار در ماه مه سال ۲۰۱۹ بر روی بالگرد سبک دو موتوره ۴۲۹ قرار گرفتند. این هواپیما در محوطه شرکت میرابل، کانادا آزمایش می شود و حدود ۲۵ ساعت پرواز دارد. […]

بل، از هلیکوپتر آزمایشی ۴۲۹ خود که دارای چهار روتور الکتریکی در دم است، رونمایی کرد.

بل می‌گوید، روتورهای الکتریکی ضدگشتاور (EDAT) برای اولین بار در ماه مه سال ۲۰۱۹ بر روی بالگرد سبک دو موتوره ۴۲۹ قرار گرفتند. این هواپیما در محوطه شرکت میرابل، کانادا آزمایش می شود و حدود ۲۵ ساعت پرواز دارد.

بل می‌گوید، سیستم روتور دم EDAT هنگامی که هواپیما در زمین است، متوقف شده و خطر احتمالی برای ناظران را کاهش می‌دهد. همچنین هزینه آن کمتر است، اجزای مکانیکی کمتری داشته و به طور قابل توجهی سرو صدای کمتری دارد. علاوه بر این، به دلیل اینکه توان آن به جای شفت، به صورت توربوالکتریک منتقل می شود، انتشار کربن توسط هلیکوپتر را کاهش می دهد.

روتورهایی که توسط موتورهای الکتریکی هدایت می شوند ممکن است به دلایل دیگری نیز سودمند باشند. سیستم‌های ترکیبی توربوالکتریک عموماً از توان خالص توربین جت کارآمدتر هستند و باعث کاهش مصرف سوخت می‌شوند.

توان منتقل شده به روتورهای الکتریکی با دقت بیشتری کنترل می‌شود که این امر باعث می‌شود این سیستم نسبت به روتو دم که انتقال توان در آن توسط توربوشفت است، چابک تر باشد.

موتورهای الکتریکی در مقایسه با توربین های گازی، می‌توانند با ذخیره انرژی باتری، توان را با سرعت بیش تری افزایش دهند.

قطعات مکانیکی کمتر، (به ویژه شافت و دنده های روتور دم) موجب کاهش وزن می‌شوند. همچنین تعداد کم قطعات مکانیکی می‌تواند نیازهای تعمیر و نگهداری هواپیما را کاهش دهد.

وجود ۴ روتور الکتریکی که در داخل fenestron (بخشی شبیه داکت فن برای حفاظت روتور) قرار دارند، باعث می‌شود تا در صورت خراب شدن و آسیب دیدن هر یک، دیگری کار خود را انجام دهد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=17683

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.