• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
11

بالاترین دستمزدهای افراد مشغول به کار در صنعت هوافضا در سال ۲۰۱۹

  • کد خبر : 15047
  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
بالاترین دستمزدهای افراد مشغول به کار در صنعت هوافضا در سال ۲۰۱۹

صنعت هوافضا همچنان به پرداخت دستمزدهای رقابتی در سطح جهانی ادامه می‌دهد. در سال ۲۰۱۸، دستمزد افراد مشغول به کار در کارخانه‌های تولید هواپیما و قطعات، ۵۴ دلار در ساعت بود که بعد از حوزه انرژی، در رده دوم پرداخت دستمزد در کانادا قرار گرفت. این در حالی است ‌که مهندسان ارشد هوافضا در انگلستان […]

بالاترین دستمزدهای افراد مشغول به کار در صنعت هوافضا در سال 2019

صنعت هوافضا همچنان به پرداخت دستمزدهای رقابتی در سطح جهانی ادامه می‌دهد. در سال ۲۰۱۸، دستمزد افراد مشغول به کار در کارخانه‌های تولید هواپیما و قطعات، ۵۴ دلار در ساعت بود که بعد از حوزه انرژی، در رده دوم پرداخت دستمزد در کانادا قرار گرفت.

این در حالی است ‌که مهندسان ارشد هوافضا در انگلستان نیز دستمزدهای جذابی بین ۵۵،۰۰۰ تا ۷۵،۰۰۰ دلار در سال دریافت می‌کنند. در ادامه پنج شغل پردرآمد در حوزه فناوری هوافضا براساس درآمد متوسط سالیانه در ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ معرفی می‌شوند.

۱- کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی-متوسط درآمد سالیانه ۱۲۴۵۴۰ دلار (۸۷/۵۹ دلار در ساعت)

شغل کنترل‌کننده ترافیک هوایی، راهنمایی صوتی و مشاور ترافیکی خلبان شامل بررسی مسیرهای ورودی و خروجی در مرز هوایی، صدور مجوز برای پروازهای برنامه‌ریزی شده و غیر برنامه‌ریزی شده و مدیریت شرایط اضطراری است.

کنترل‌کننده ترافیک هوایی در برج کنترل مستقر است و وظیفه مدیریت ترافیک فرودگاه یا رویکرد و کنترل خروج را برعهده دارد. این فعالیت تضمین‌کننده امنیت در مرز هوایی فرودگاه است و به کنترل مسیر و مسیریابی پروازها در مرز هوایی کمک می‌کند.

میانگین دستمزد این افراد که استخدام دولت ایالات متحده هستند، سالیانه ۱۲۹۱۸۰ دلار است و کنترل‌کننده‌هایی که برای خدمات فنی و علمی استخدام شدند کمتر از ۹۷۶۹۰ دلار در سال دریافت می‌کنند. این دستمزدها براساس ترافیک کنترلی توسط فرودگاه و سابقه کاری فرد مورد نظر، متفاوت است. این شغل با توجه به پیچیدگی‌های مسیرهای پروازی نیازمند آموزش و تجربه فراوان در دراز مدت است.

تقریبا ۹۰ درصد کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی توسط دولت فدرال ایالات متحده استخدام می‌شوند. یک کنترل‌کننده نمی‌تواند بیش از ۱۰ ساعت بطور مداوم و پیوسته کار کند زیرا این حرفه نیاز به تمرکز بالا و آگاهی موقعیتی دارد.

۲- خلبانان تجاری و خطوط هوایی-متوسط درآمد سالیانه ۱۱۵۶۷۰ دلار (۶/۵۵ دلار در ساعت)

خلبان شدن نیازمند مجوز است که توسط اداره هواپیمایی کشوری صادر می‌شود. البته مجوزهای مربوط به خطوط هوایی و پروازهای تجاری با هم متفاوت است و جداگانه صادر می‌شوند. خلبانان خطوط هوایی براساس برنامه پروازی بطور متوسط ۷۵ ساعت در ماه پرواز خواهند داشت. خلبانان تجاری پروازهای غیر برنامه‌ریزی شده، پروازهای شخصی و پروازهای تجاری بنا به تقاضا انجام می‌دهند.

درآمد خلبانان معمولا به ساعت‌های پروازی آن‌ها بستگی دارد. باتوجه به دفعات پرواز و ساعت‌های پرواز، افسری که تجربه بیشتری داشته باشد کاپیتان پرواز خواهد بود و در پروازهای طولانی یک خلبان همکار نیز وی را همراهی می‌کند. میانگین دستمزد یک خلبان برای پروازهای مسافربری برنامه‌ریزی شده حدود ۱۴۸۷۴۰ دلار است در حالی‌که این میزان برای پروازهای غیر برنامه‌ریزی شده ۳۰ درصد کمتر و ۱۰۳۸۰۰ دلار است. خلبانان تجاری از خلبانان خطوط هوایی دستمزد کمتری دارند و بطور میانگین سالیانه ۸۱۵۵۰ دلار دریافت می‌کنند.

خلبانان برای اطمینان وظایف خود را در سه مرحله انجام می‌دهند. بخش اول، شامل انجام بررسی‌های قبل از پرواز و دستیابی به ناوبری و تضمین‌های فنی است. ماموریت دوم، شامل برخاست، بررسی‌های حین پرواز، ارتباط با مرکز کنترل ترافیک هوایی، پاسخ دادن به موقعیت‌های اضطراری یا خطاها حین پرواز است. مرحله آخر نیز شامل فرود ایمن، بررسی‌های پس از پرواز و فرود و گزارش‌دهی‌ها است.

مطابق با قوانین و مقررات سازمان هواپیمایی بین‌المللی (ICAO) و اداره هوانوردی محلی، یک خلبان تنها مجاز به دفعات و ساعت پروازی ثابتی در هفته است.

۳- مهندسان هوافضا-متوسط درآمد سالیانه ۱۱۵۲۲۰ دلار (۳۹/۵۵ دلار در ساعت)

یک مهندس هوافضا براساس تخصص و مهارت ممکن است در زمینه مهندسی سازه‌های هوایی، مهندسی سوخت و توان و یا مهندسی اویونیک فعالیت کند. شغل مهندسی هوافضا می‌تواند در زمینه هوانوردی (طراحی و توسعه هواپیما) و یا فضایی (طراحی و توسعه فضاپیما و اجزای مرتبط با آن) باشد.

۹ درصد از مشاغل مهندسی هوافضا متعلق به تحقیقات توسعه‌ای در ارتباط با فیزیک و مهندسی صنعتی است که بالاترین دستمزد برای این افراد را به همراه دارد (۱۲۴۴۳۰ دلار در سال).

حدود ۱۰ درصد از این مهندسان در صنعت ناوبری و کنترل و ۱۴ درصد تحت نظر دولت امریکا با دستمزد سالیانه ۱۲۰۰۰۰ دلار مشغول به کار هستند. ۳۸ درصد از مهندسان هوافضا نیز در حوزه تولید قطعات با دستمزدی حدود ۱۱۳۸۴۰ دلار فعالیت می‌کنند.

۴- تکنیسین‌های عملیات و مهندسی هوافضا-متوسط درآمد سالیانه ۶۷۰۱۰ دلار (۲۲/۳۲ دلار در ساعت)

تکنیسین‌های عملیات و مهندسی هوافضا، آزمایش‌های لازم بر روی هواپیماهای جدید و یا اجزای فضاپیما انجام می‌دهند. آن‌ها از ساخت قطعات و تجهیزات براساس استانداردهای پذیرفته شده اداره‌های هوانوردی اطمینان حاصل می‌کنند. همچنین این تکنسین‌ها در ساخت و پارک‌های صنعتی که بر روی مونتاژ هواپیما و نصب ابزار هواپیما کار می‌کنند، مشغول فعالیت هستند.

صنعت هوافضا و بخش تولید، با ۳۱ درصد از مهندسان هوافضا و تکنسین‌های عملیاتی، بزرگترین کارفرما است و سالانه ۶۶۸۰۰ دلار دستمزد می‌پردازد. آزمایشگاه‌ها و صنایع خدمات مهندسی با ۱۵ درصد مشارکت حدود ۶۶۶۹۰ دلار و ۷۱۸۸۰ دلار دستمزد پرداخت می‌کند.

تکنیسین‌های خدمات تحقیق و توسعه با دستمزد سالانه ۶۱۸۰۰ دلار کمترین میزان درآمد را خواهند داشت. فناوری‌های پیشرفته مانند چاپ سه بعدی، ساخت مواد افزودنی و ساخت کامپوزیت برای مهندسان هوافضا و تکنیسین‌های عملیاتی است.

۵- مکانیک و تکنیسین تجهیزات هواپیما و اویونیک- متوسط درآمد سالیانه ۶۳۰۶۰۰ دلار (۲۲/۳۰ دلار در ساعت)

مکانیک‌ها و تکنیسین‌های تجهیزات هواپیما و اویونیک قابلیت پرواز هواپیما را تضمین می‌کنند. این شغل شامل تعمیر، جایگزینی و اصلاح قطعات هواپیما، سازه و سیستم پیشران آن‌ها می‌شود. محل کار این گروه نیز آشیانه‌های هواپیما، تعمیرگاه‌ها و واحدهای تعمیراتی هستند.

موقعیت‌های کاری این گروه عبارتند از: مکانیک هواپیما و سیستم پیشرانش، تکنسین‌های هواپیما، نمایندگی‌های تضمین سلامت برای پرواز، مکانیک بازرسی مجاز و تعمیرکنندگان. تکنسین‌ها تحت نظارت یک مافوق دارای مجوز، کار می‌کنند که مجاز به تایید کار است. مجوز ممکن است با پس از یک آزمون هوایی صادر شود.

۲۲ درصد از مکانیک‌ها و تکنیسین‌ها در صنعت حمل و نقل هوایی برنامه‌ریزی شده مشغول به کار هستند و دستمزد سالیانه ۸۳۸۷۰ دلار دارند. ۳۰ درصد از آن‌ها نیز در بخش پشتیبانی حمل و نقل هوایی با درآمد سالیانه ۵۴۳۵۰ دلار مشارکت دارند.

حدود ۱۵ درصد از مکانیک‌ها و تکنیسین‌های تجهیزات هواپیما و اویونیک در صنعت تولید و ساخت قطعات هوافضایی با درآمد سالیانه ۶۴۵۱۰ دلار مشغول هستند. این دستمزد برای این افراد در بخش خدمات حدود ۵۸۴۲۰ دلار است.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15047

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.